Kérdése van? Nézzen körül, lehet hogy pont itt találja meg rá a választ. Ha mégsem, akkor írjon nekünk vagy hívjon minket, örömmel válaszolunk!
Hogyan tudom megrendelni a kiválasztott buszt?
A busz rendelés menete 3 lépésben:
-
Ajánlatkérés
Első lépésként emailben vagy a weboldalunkon található ajánlatkérő űrlapot kitöltve küldje meg részünkre ajánlatkérésének részleteit. A beküldött adatok alapján kollégánk egy munkanapon belül felveszi Önnel a kapcsolatot, majd elkészíti ajánlatunkat.
-
Megrendelés
Amennyiben szeretné megrendelni a járművet az ajánlatban szereplő feltételek szerint, kérjük jelezze ezt felénk írásban a megadott határidőn belül, a kollégánk levelére válaszolva. A megrendelések feldolgozása beérkezési sorrendben történik, opciós lekötésre sajnos nincs lehetőség.
-
Visszaigazolás
A foglalásról Ön egy írásos visszaigazolást kap emailben, illetve egy elektronikus díjbekérő kerül kiállításra, melyet elegendő a program kezdete előtt 15 nappal megfizetni.
Mit kell tartalmaznia az ajánlatkérésnek?
Az ajánlat elkészítéséhez ismernünk kell a tervezett program dátumát és időtartamát, az útvonalat (induló- és célállomást, illetve a köztes megállókat), az utas létszámot, valamint az igényelt autóbusz kategóriát. (comfort, premium, VIP)
Az igényeknek megfelelő autóbusz típus, estleg csomagszállító plusz vontatmány kiválasztásához célszerű még jelezni a csomagok várható számát és méretét. Az utazáshoz kapcsolódó speciális igényeket, mint pl. víz bekészítés, gyermekülés igény, mozgáskorlátozott utas részvétele az utazásban, vagy kerékpárszállítás iránti igényét is kérjük jelezze előre, így kollégánk az árajánlatban tájékoztatást nyújt ezek lehetőségeiről és feltételeiről is.
Milyen kötelezettséget vállalok az ajánlatkéréssel?
A kiadott ajánlatok tájékoztató jellegűek, így az ajánlatkérés nem jelent az Ön számára kötelezettségvállalást. Ahhoz szükséges, hogy az Ön igényeinek megfelelő, személyre szabott ajánlatot készíthessünk utazásához.
Mit tartalmaz a kiadott árajánlat?
Az ajánlatkérésben megadott információk alapján kalkulált ajánlatunk tartalmazza: az autóbusz igénybevételének kedvezményes díját garázsmenettel együtt, az esetleges többlet igénybevétel díját, a várható autópálya díjakat és útadót, valamint a gépkocsivezető(k) napidíját.
Milyen költségekkel kell még számolni?
Az ajánlatban szereplő díj nem tartalmazza: az esetlegesen felmerülő parkolási, komp és alagút díjakat, behajtási engedélyek ügyintézését és díját, valamint az esetlegesen felmerülő extra költségeket például az extra takarítás díja, a buszon keletkezett sérülés javításának díja stb. Szintén külön fizetendő többnapos programok esetén a gépkocsivezető(k) szállásának és félpanziós ellátásának költsége.
Kit adjunk meg kontakt személynek?
Célszerű a csoportkísérőt és/vagy a megrendelő képviseletében eljáró olyan döntéshozó személy elérhetőségét megadni, aki maga is részt vesz a programon, így érdemben dönthet a program kapcsán felmerülő kérdésekben.
Hogyan adjuk meg a program végének idejét?
Azt az időpontot kérjük megadni, amikor az utazás véget ér, és az utasok a visszaérkezéskor elhagyják az autóbuszt. A program végén a csoportvezető aláírásával igazolj a program teljesítését, így az autóbusszal a gépkocsivezető visszatérhet a garázsba.
Legkésőbb meddig adhatok le megrendelést?
A turizmusban kiemelten frekventált időszakokban (pl. ünnepnapokon, vallási események, fesztiválok és Forma 1 idején, június és szeptember hónapokban) történő programok esetén a lehető leghamarabb, mert ezen időszakokban a szabad kapacitásaink mindig gyorsan, gyakran hónapokkal előre jelentősen fogynak. Egyéb időszakban javasoljuk legkésőbb a program kezdete előtt 2-3 héttel leadni a megrendelést. Ha röviddel az indulás előtt merül fel az igény az autóbuszra, minél előbb lépjen kapcsolatba munkatársainkkal és érdeklődjön szabad kapacitásainkról.
Mikor kell kifizetni a busz díját?
A fizetés két részletben történik. Hazai céges vagy intézményi megrendelés esetén a kalkulált díj 80%-át, magánszemélyek és külföldi megrendelők esetén 100% -át előre kérjük megfizetni díjbekérő alapján, legkésőbb a programot megelőző 15. napig. A befizetésről előlegszámlát állítunk ki.
A program végelszámolása a tényleges, a megrendelő által igazolt óra vagy km teljesítmény alapján történik, az utazás során felmerült egyéb költségekkel kiegészítve, a programot követő néhány napon belül. Ekkor készül el a végszámla is, melynek fizetési határideje a kiállítástól számított 8 nap.
Milyen módon tudom kifizetni a számlát?
A díjbekérő és a végszámla kiegyenlítésére többféle lehetőséget biztosítunk. A fizetés történhet banki átutalással, készpénzben az irodánkban, illetve előzetes egyeztetés alapján online bankkártyás fizetéssel is.
Hogyan működik az online bankkártyás fizetés?
A fizetendő összegről díjbekérőt készítünk, és megküldjük Önnek elektronikus formában. Levelünkben talál egy linket, melyre kattintva megjelenik az online fizetési ablak, ahol a bankkártyával kapcsolatos adatokat szükséges megadnia. Az adatok megadását követően jóvá kell hagynia a tranzakciót. Sikeres tranzakció esetén az összeg megfizetéséről irodánk értesítést kap. A befizetésről elektronikus formátumú számlát állítunk ki.
Elektronikus számla kiállítására is van lehetőség?
A jelenkor üzleti igényeinek megfelelően, a környezetvédelem szempontokat is szem előtt tartva, szolgáltatásainkról elsődlegesen elektronikus formátumú számlát állítunk ki. Amennyiben Ön mégis papír alapon szeretné megkapni a számlát, kérjük igényét a megrendelés leadásával egy időben jelezze.
A díjat fizethetem devizában is?
Lehetőséget biztosítunk Ügyfeleink számára Euróban történő fizetésre is. Deviza számlánkra történő utalás esetén banki költséget számolunk fel, melynek részleteiről az Ön számára árajánlatot készítő ügyintézőnknél érdeklődhet. Amennyiben élni kíván a lehetőséggel, kérjük megrendeléskor jelezze ezt felénk, így a díjbekérőt már így állítjuk ki Önnek.
Milyen dokumentumot, igazolást kaphatok az utazásról?
Minden esetben menetlevél készül az utazásról, amit a csoportvezetőnek alá is kell írnia, ezzel dokumentálja és igazolja a számlázáshoz az utazás teljesítését.
Hogyan tudom lemondani az autóbusz rendelésemet?
A lemondást ügyeleti telefonszámunkon, illetve írásban jelezheti számunkra. Az utazást megelőző munkanapig, munkaidőben az info@bustransfair.hu e-mail címre, munkaidőn túl az ügyeleti telefonszámon +36-30-950-1760. A lemondást kollégánk írásban nyugtázza. 48 órán belül történő lemondás esetén kérjük mindenképpen hívja ügyeleti számunkat is!
Meddig tudom díjmentesen lemondani a szolgáltatást?
A program kezdete előtt minimum 48 órával megküldött írásos lemondás esetén nem számolunk fel lemondási díjat. Amennyiben a lemondás előtt már megtörtént az előleg befizetése, akkor az összeget a megadott bankszámlára visszautaljuk.
Lemondás esetén elveszítem a befizetett előleget?
Minimum 48 órával a program kezdete előtt történő lemondás esetén az előleg 100%-át visszafizetjük. Amennyiben a lemondás 48 órán belül történik, időarányosan kalkulált lemondási díjat számítunk fel a következők szerint: a program kezdete előtt 48-24 óra időtartamon belül a kalkulált fuvardíj 30%-a, de legalább 3 óra díja, míg 24 órán belüli lemondás esetén a kalkulált fuvardíj 60%-a, de legalább 4 óra díja kerül felszámításra. A befizetett előleg lemondási díjjal csökkentett része visszafizetésre kerül.
Ha változik a létszám, módosíthatom-e az autóbusz méretét?
Amennyiben a módosítás időpontjában van szabad kapacitásunk a kisebb vagy nagyobb kategóriában, úgy természetesen módosíthatja megrendelését. A busz mérete befolyásolja a fuvardíjat, ezért buszcsere esetén minden alkalommal új ajánlat kerül kiadásra.
Ha változik a dátum, van lehetőség átfoglalásra?
Amennyiben az új időpontban van szabad kapacitásunk, akkor nincs akadálya a dátum módosításának. Ebben az esetben az előleget is át tudjuk vezetni az új dátumra. A módosításról új visszaigazolást küldünk.
A dátum módosításának van díja?
A dátum módosítása az esetek többségében nem módosítja az árat. Ez alól kivételt képezhetnek a kiemelt időszakok (pl. ünnepnapok, Forma-1, június és szeptember hónapok), amikor a korlátozott kapacitások miatt az árak emelkedhetnek.
Opciós foglalásra van-e lehetőség?
A rendeléseket a beérkezés sorrendjében dolgozzuk fel, így opciós rendelésre sajnos nincs lehetőség. Tipp: Amennyiben az utazás már biztos, csak a részletek módosulhatnak (dátum, létszám) akkor is célszerű a foglalást megtenni a lehető legvalószínűbb forgatókönyv alapján, mert így biztosítható, hogy legyen busz a programhoz. Mivel a díjbekérőt elegendő csak az utazás előtt 15 nappal megfizetni, a foglalás addig semmilyen költséggel nem jár, és a program részletei is nagy valószínűséggel módosíthatók.
Mekkora egy autóbusz csomagtere?
Az autóbuszok kategóriánként és típusonként is más-más csomagtér kapacitással rendelkeznek. Egy 50 fős autóbusz kb. 50-55 db normál méretű (kb. 50x70x30cm, max. 15 kg) bőrönd elhelyezésére nyújt lehetőséget. A kisebb buszok felépítésüknél fogva jellemzően nem rendelkeznek ilyen méretű csomagtérrel. A 16+2 és a 18-19+2 személyes buszok esetében az autóbusz utasterébe felvihető kézipoggyászon kívüli csomagmennyiség elhelyezéséhez csomagszállító utánfutót tudunk biztosítani (szabad kapacitás függvényében). Ezt minden esetben kérjük megrendeléskor előre jelezni.
Az autóbuszra felvihető a kézipoggyász és a bőrönd?
A nagyobb méretű csomagok az utazás biztonsága érdekében, a vonatkozó előírásoknak megfelelően az autóbusz csomagterében kerülnek elhelyezésre. Az autóbusz utasterébe kisméretű (30x18x42cm, max. 7kg), a személyes szükségleti tárgyakat tartalmazó kézitáskát tudnak magukkal felvinni az utasok.
A program ideje alatt a csomagok maradhatnak az autóbuszban?
Az autóbuszban kérjük ne hagyjanak csomagot, mert azokért felelősséget nem tudunk vállalni. Az utas a poggyászának és személyes tárgyainak őrzéséről az utazás során maga gondoskodik.
Mi történik a busz fedélzetén hagyott tárgyakkal?
Az utazást követően az autóbuszon felejtett tárgyakért sajnos nem tudunk felelősséget vállalni. Ugyanakkor mindent elkövetünk annak érdekében, hogy amint a tárgy előkerül, mielőbb visszakerüljön a tulajdonosához. Amennyiben gépkocsivezető kollégánk a busz takarításakor ott felejtett tárgyat talán, minden esetben felveszi irodánkkal a kapcsolatot, hogy jelezhessük a csoportvezető felé. Utasaink is irodánkban, illetve ügyeleti számunkon érdeklődhetnek elhagyott tárgyaikról. A megtalált tárgyak átvételére munkaidőben, irodánkban kerülhet sor.
Utazás ideje alatt felmerülő kérdéssel, kéréssel, észrevétellel kihez fordulhatok?
Cégünk a megrendelt utazások időtartama alatt 24 órás ügyeletet biztosít. Ügyeletes kollégánk a +36-30-950-1760-as a telefonszámon tud a felmerülő kérdésekben azonnali asszisztenciát biztosítani.
Gépkocsivezető nélkül is bérelhetek autóbuszt?
Cégünk minden programhoz kizárólag gépkocsivezetővel együtt tud autóbuszt biztosítani. Sofőr nélküli, 9 fős kisbuszbérléssel kapcsolatban megbízható partnerünket ajánljuk szíves figyelmébe: www.jtakov.hu
Gyermekülést tudnak számunkra biztosítani?
Gyermekülések korlátozott számban és méretben állnak rendelkezésünkre, ezért igény esetén előzetesen egyeztessen munkatársunkkal a lehetőségekről.
Lehet ételt, italt fogyasztani az autóbuszon?
Az autóbuszokon étel és ital fogyasztása kizárólag az irodánkkal történt előzetes egyeztetést és hozzájárulást követően lehetséges. Alkohol fogyasztása és annak utastérben való szállítása, különös tekintettel az üveges kiszerelésű termékekre, balesetvédelmi szempontból minden esetben tilos.
Dohányozhatok az autóbuszon?
Az autóbuszokban tilos a dohányzás és a nyílt láng használata, valamint a tűz- és robbanásveszélyes anyagok szállítása.
Utaslistát kell magammal vinni a programra?
Az autóbuszban utazókról kérjük készítsen utaslistát (névvel és születési dátummal), és indulás előtt adja át a gépkocsivezetőnek.
Mennyivel mehetnek a buszok?
A KRESZ szerint a buszokra vonatkozó sebességhatárok:
Autópályán - 80 km/h; Autópályán utánfutóval - 80 km/h; Autóúton - 70 km/h; Autóúton utánfutóval - 70 km/h; Lakott területen kívül - 70 km/h; Lakott területen belül - 50 km/h
A 9 fős vagy kisebb mikrobuszokra a személygépkocsikkal azonos sebességhatárok vonatkoznak.
Mit jelent a minimum teljesítmény több napos program esetén?
Az a minimum díj, mely a megrendelő felé számlázásra kerül. Minimális teljesítmény két- vagy többnapos program esetén, napi átlagban, 250 km/nap. Egy kétnapos program esetén ez a díj tehát (250km x 2) x fuvardíj, azaz összesen 500 km távolságra kalkulált fuvardíj összeg. Természetesen az 500km a két nap között változó arányban is felhasználható, a megrendelő igényei szerint, de a vezetési és pihenőidők betartására itt is figyelmet kell fordítani.
Mi a garázsmenet?
Az a távolság, amit az autóbusz időben és távolságban megtesz a telephelyétől a kiállási helyszínhez érkezésig, valamint a program végeztével a végzés helyétől a telephelyéig.
Kell-e az utasokra biztosítást kötnöm, vagy benne van a díjban?
Irodánk felelősségbiztosítással rendelkezik, mely nem terjed ki a személyek baleset és poggyászbiztosítására, erről a megrendelőnek szükséges gondoskodnia. Külföldi utazások esetén mindenképpen javasoljuk az utasok számára legalább csoportos utas biztosítást vásárolni, a csoport igényeinek megfelelő szolgáltatónál.
A férőhelynél megjelölt +2 fő mit jelent?
A +2 fő egy idegenvezetői és egy sofőr ülést takar. Amennyiben az utazás teljesítéséhez két gépkocsivezető szükséges, akkor az idegenvezetői ülésen a második gépkocsivezető utazik, amit ez esetben az utazók létszámába bele kell kalkulálni.
Mennyi ideig áll a rendelkezésünkre a megrendelt autóbusz?
A megrendelő kérésére a visszaigazolásban foglalt időtartamban állnak rendelkezésre az autóbuszok. Ettől eltérő, többlet igénybevétel csak akkor lehetséges, ha azt irodánk munkatársa írásban visszaigazolta.
Milyen felszereltségű autóbuszokkal rendelkeznek?
Kínálatunkban minden méret és komfortfokozatú személyszállító jármű megtalálható. Komfortos utazást biztosító buszaink klímával, biztonsági övvel, mikrofonnal és GPS berendezéssel felszereltek. Bizonyos járműveinken továbbá italhűtő, DVD lejátszó, illetve WiFi is szolgálja az utasok kényelmét. Speciális igények esetén forduljon munkatársainkhoz. Autóbuszaink méretéről, felszereltségéről itt tájékozódhat
Használhatjuk a buszon a mikrofont?
Igen, azokon a járműveken, melyek mikrofonnal is fel vannak szerelve. Ezt az idegenvezető ülésen ülő csoportkísérő tudja használni.
Az autóbuszok minden ülése biztonsági övvel felszerelt?
Általában igen, de bizonyos gyártóknál és típusoknál akadhat néhány kivétel. Kérjük, ez iránti igényét árajánlatkéréskor, írásban jelezze felénk.
Az idegenvezető ülés az utasok számára igénybe vehető?
Igen, de ezen az ülésen a biztonsági előírások értelmében kizárólag felnőtt utas szállítható.
Saját gyermekülést felvihetek az autóbuszra?
Kisgyermekek szállítására használt mózeskosár, gyermek-hordozó, gyermekülés, gyermekbiztonsági rendszer felvihető az autóbuszba, azonban ezek rögzítési lehetőségei autóbuszonként eltérőek lehetnek. Ilyen irányú igény esetén kérjék előzetesen kollégáink segítségét, hogy megtalálhassuk a leginkább megfelelő járműtípust.
Mi történik, ha az utasok által kár keletkezik az autóbuszban?
Ha az autóbuszban az utasok által okozott kár keletkezik (pl. üléshuzat szakítás, ülés ill. karfatörés, függönyleszakítás, stb.), a javítás illetve az extra takarítás költségéért a megrendelő teljes körű felelősséggel tartozik.
Mi történik, ha meghibásodik az autóbusz?
Amennyiben a gépkocsivezető meghibásodást észlel, azonnal megkezdi a hiba elhárítását és ha szükséges, intézkedik az autóbusz javíttatásáról. Amennyiben a hiba a helyszínen nem javítható és a jármű rövid időn belül nem tud tovább haladni, irodánk intézkedik az autóbusz cseréjéről, így a csoport zavartalanul folytathatja az utazást. Ügyeletes kollégánk folyamatosan nyomon követi az eseményeket és tájékoztatást nyújt a csoportvezető számára. A felmerülő költségekkel kapcsolatban az utasokat semmilyen kötelezettség nem terheli. Ugyanakkor, ha a csoport az irodánk kihagyásával, egy másik szolgáltatótól maga rendel csere autóbuszt, ellehetetlenítve ezzel a szerződés szerinti teljesítést, úgy az utasok biztonságával, illetve a felmerülő költségekkel kapcsolatban minden további felelősség a megrendelőt terheli.
Az az autóbusz fog érkezni értünk, amelyről előzetesen fotókat is kaptunk?
A programok döntő többségében igen, de előfordulhatnak olyan esetek is, amikor cserélnünk szükséges az autóbuszt. Természetesen az utazáshoz minden esetben a megrendelt méretű és komfort fokozatú autóbuszt biztosítunk. A csere járművel kapcsolatos információkról (rendszám, gépkocsivezető elérhetősége) előzetes tájékoztatást küldünk.
Az utazás során használhatjuk a wc-t az autóbuszon?
Az autóbuszokban található wc a hatályos környezetvédelmi előírásoknak megfelelően nem használható. Gépkocsivezetőink a rendeletben előírt pihenőidőket minden alkalommal megfelelő infrastruktúrával ellátott pihenőhelyeken veszik ki, így biztosítva az utasok számára a legoptimálisabb körülményeket. Természetesen sürgős esetben, jelzésre, a legközelebbi pihenőnél is megállnak.
A tervezett úti célunkhoz földút vagy erdei út vezet, oda tudnak szállítani minket?
Az utasok biztonsága és a jármű épségének megóvása érdekében az autóbuszok kizárólag szilárd burkolatú úton tudnak közlekedni. Földúton, erdei úton, ösvényen, személyautók vagy kisebb teherautók által használt szervízúton, illetve hóval vagy jéggel borított úton nem, mivel az ilyen útviszonyok váratlan veszélyhelyzeteket, vagy az autóbusz elakadását idézhetik elő.
Fel tudunk szállni közvetlenül a hotel/iskola/étterem előtt?
Technikai és méretbeli adottságaik és a vonatkozó speciális jogszabályi előírások miatt, az autóbuszok csak olyan utcába tudnak behajtani, ahol számukra elegendő hely biztosított a megforduláshoz, a várakozáshoz, a tovább haladáshoz, illetve az utasok biztonságos le- és felszállásához. Kérjük, hogy a fel- és leszállási pontok tervezésénél kerüljék a zsákutcákat, a szűk mellékutcákat, vagy az autóbusz közlekedésére alkalmatlan útszakaszokon megközelíthető területeket. Amennyiben a megrendelőben szereplő kiállási pont nem közelíthető meg biztonságosan, vagy a forgalmi viszonyok miatt nem garantálható az utasok biztonságos fel- és leszállása, a gépkocsivezető a lehető legközelebbi alkalmas helyen várakozik, és telefonon tájékoztatja a csoportvezetőt.
Buszsávban is haladhat az autóbusz?
Kijelölt buszsávban kizárólag a közösségi közlekedést kiszolgáló járművek közlekedhetnek, a különjárati autóbuszok nem, így a haladási útvonalak megválasztásánál sajnos ezt a gépkocsivezető nem veheti figyelembe.
Tudnak ajánlani felszálló, leszálló helyet?
Kollégáink készséggel segítenek az optimális fel- és leszállóhely kiválasztásában. Technikai és méretbeli adottságaik és a vonatkozó speciális jogszabályi előírások miatt, az autóbuszok csak olyan utcába tudnak behajtani, ahol számukra elegendő hely biztosított a megforduláshoz, a várakozáshoz, a továbbhaladáshoz, illetve az utasok biztonságos le- és felszállásához. Amennyiben bizonytalan a kiválasztott helyszínben, mindenképpen vegye fel kollégánkkal a kapcsolatot.
Az útvonal és menetidő megtervezésében tudnak segíteni?
Természetesen igen. A buszokra vonatkozó sebesség-, méret- és súlykorlátozások figyelembe vételével kollégáink szívesen segítenek az optimális útvonal vagy indulási idő meghatározásában.
Milyen tényezők befolyásolják a buszok menetidejét?
Az autóbuszok menetidejét, illetve az egy nap alatt megtett távolságot számos tényező befolyásolja. Az autóbuszok maximális sebességét, illetve a sofőrök vezetési idejét is szigorú szabályok határozzák meg. A naponta megtehető távolságot ezen felül az alábbi tényezők is befolyásolják:
- útvonal (autópálya vagy alacsonyabb rendű út, illetve ezek aránya)
- várható forgalmi és útviszonyok
- várható időjárási viszonyok
- csoport igényei (technikai megállók száma és hossza)
- csoport programja, amit a buszon kívül töltenek
- EU-n kívüli utaknál a határátlépések várható időtartama
A program megtervezése előtt kérjük konzultáljon kollégánkkal a várható menetidők és felhasználási idők kapcsán.
Idegennyelven beszélő gépkocsivezetőt tudnak biztosítani?
Idegennyelv ismerettel rendelkező gépkocsivezető iránti egyedi igényeket is igyekszünk teljesíteni. Elsősorban angol és/vagy német nyelven beszélő gépkocsivezetőkkel rendelkezünk. A nyelvtudási szint egyénenként változó, ezért erre vonatkozó igényét kérjük az ajánlatkéréskor jelezze felénk.
Mennyit vezethet egy sofőr naponta?
A gépkocsivezető rendeletben meghatározott (Európai Unió Tanácsának 561/2006/EK rendelet) vezetési ideje naponta 9 óra, munkaideje 12 óra lehet. Amennyiben a program nem teszi lehetővé a fenti szabályok betartását, úgy 2 fő gépkocsivezető részvétele szükséges. Az útvonal megtervezésénél kérjük kalkuláljon bizonyos időtartalékkal. Kollégáink szívesen adnak tanácsot az optimális útvonal és menetidő kalkulációval kapcsolatban.
Mikor van szükség 2 gépkocsivezetőre?
A gépkocsivezető rendeletben meghatározott (Európai Unió Tanácsának 561/2006/EK rendelet) vezetési ideje naponta 9 óra, munkaideje 12 óra lehet. Amennyiben a program nem teszi lehetővé a fenti szabályok betartását, úgy 2 fő gépkocsivezető részvétele szükséges, mivel a vezetési idő lejártát követően az utóbuszvezető csak korlátozott túlvezetést végezhet, így előfordulhat, hogy nem érnek oda a tervezett úticélra. Az útvonal megtervezésénél kérjük kalkuláljon bizonyos időtartalékkal. Kollégáink szívesen adnak tanácsot az optimális útvonal és menetidő kalkulációval kapcsolatban.
Többnapos program esetén a sofőrök szállását és ellátását ki biztosítja?
Többnapos programok esetén a gépkocsivezető(k) részére félpanziós ellátást (napi 2 étkezés) és zavartalan pihenése érdekében, külön szoba biztosítását kérjük a megrendelőtől a program teljes időtartama alatt. Amennyiben nincs mód a szállás vagy az ellátás megrendelő általi biztosítására a csoporttal, kérjük előzetesen jelezze felénk, hogy kollégáink gondoskodni tudjanak a megfelelő szállás és étkezés megoldásában. Ez esetben is a szállás és étkezés költségei szintén a megrendelőt terhelik.
A napi program során mikor kell kivennie a gépkocsivezetőnek a pihenőidőt?
Egy gépkocsivezető folyamatosan maximum 4 és fél órát vezethet. A vezetési idő letelte után a vezetést kötelezően meg kell szakítania legalább 45 percre. Ha 4 és fél órán belül áll meg és nem veszi ki egyszerre a 45 perc pihenőt, először minimum 15 perc, utána minimum 30 perc megszakítás szükséges. 15 percnél rövidebb pihenőidő vezetési időnek számít. Kérdés esetén a vezetési és pihenőidők meghatározásánál kollégáink készséggel állnak rendelkezésére.
Mi a különbség a vezetési idő és a munkaidő között?
A vezetési idő a sofőr vezetéssel töltött, míg a munkaidő a munkakezdéstől a busz leállításáig (végzésig) eltelt időt jelenti.
Milyen szabályok vonatkoznak az iskolai buszos kirándulásokra?
A külföldre irányuló iskolai buszos kirándulásokat a 27/2017. (X.18.) számú EMMI rendelet szabályozza. A belföldi utazásokat a rendelet nem szabályoza.
Miért autóbusszal menjünk osztálykirándulni?
- Csoportban történő utazáshoz a legkényelmesebb, praktikus és költséghatékony megoldás.
- Az indulás és visszaérkezés időpontját, illetve a napi programot - a vonatkozó előírások figyelembevételével - Ön határozza meg, így nem szükséges fix menetrendhez alkalmazkodnia.
- A gyülekezési pontról a csomagokkal együtt közvetlenül a kért helyszínre szállítjuk a csoportot, így elkerülhetik a többszöri átszállással, cipekedéssel járó kellemetlenségeket.
- Nagyobb távolság esetén kényelmesen utaznak és pihenten, feltöltődve érkeznek, így több idő és energia marad a napközben tervezett programra, ami különösen előnyös a sportversenyekre történő utazás esetén.
- Kizárólag az Ön diákjai utaznak az autóbuszon, így nem kell más utasokhoz alkalmazkodniuk, előre be tudják osztani az ülésrendet, és az utaslistával folyamatosan ellenőrizhető, nyomon követkető a csoportlétszám.
Kikre vonatkozik az külföldre irányuló iskolai buszos kirándulásokat szabályozó 27/2017. (X.18.) EMMI rendelet?
- a nevelési-oktatási intézmények pedagógus munkatársaira,
- a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben alkalmazottakra
- az óraadókra
- a nevelési-oktatási intézményben nem pedagógus-munkakört betöltőkre
- a nevelési-oktatási intézmények intézményfenntartóira.
Határon túli iskolai kirándulás szervezésénél milyen szabályok betartására kell figyelni?
Az országhatárt átlépő úticélokra irányuló iskolai kirándulások szervezésénél az autóbuszra és a gépkocsivezetőre vonatkozó alábbi előírásokat szükséges figyelembe venni:
- A tanulókat, gyermekeket szállító autóbusz nemzetközi forgalomban 23:00-04:00 óra között nem közlekedhet. Ez alól kivételt kizárólag az elháríthatatlan külső ok miatti késedelem jelenthet. Amennyiben a tervezett, határon túli úticélhoz – némi időtartalékkal kalkulálva - előre láthatóan 23:00 óra előtt nem érkezne meg az autóbusz, akkor útközben a csoport és a gépkocsivezető(k) részére tranzitszállásról kell gondoskodni. A legoptimálisabb útvonal megtervezésében tapasztalt utazásszervező kollégáink szívesen segítenek Önnek.
- Az irodánk által biztosított autóbuszok technikai felszereltsége és műszaki állapota megfelel az országhatárt átlépő kirándulásokra vonatkozó speciális jogszabályi előírásoknak: rendszeresen karbantartott, megfelelő műszaki állapotú, digitális menetíró készülékkel felszerelt járművek, melyek életkora nem haladja meg a 13 naptári évet.
- A külföldi iskolai kirándulásokat teljesítő járművezetőink rendelkeznek szakorvos által kiállított igazolással arról, hogy nem szenvednek a munkateljesítményüket negatívan befolyásoló obstruktív alvási apnoe szindrómában.